Lite Om Mig

Tänkte ta och presentera mig själv då alla kanske inte känner mig ;)

Heter Frida Andersson, är 25 år (men blir 26 i december, hua...) Bor i Nossebro med min Sambo Christoffer min son Adam. Vi har en hund, Tyzon och en katt, Pissen.  Ute i Glossbo har vi stallet med hästarna, Druzilla, La Gentille, Pontus och Webster M. Webben är min tävlingshäst som jag sjäv utbildat, med honom har jag tävlat upp till 130 i hoppning med mer finns att ge! 

Uppvuxen på en gård utanför Nossebro så djur har alltid funnit tät inpå livet. Började att rida på Essunga Ryttarförening när jag var 6 år gammal, sedan första gången mina föräldrar tog mig dit så har jag varit fast!


Många ponnyer och hästar har sedan kommit och gått hemma hos oss, Men dom jag mest värdesätter och älskat mest är ponnyn Nimbus, min första "stora" häst Lucas som vi köpte från ridskolan (en häst jag aldrig glömmer) och mitt fina eng. fullblod Basic Statement "Janne"

Sen var det ju många fler där emellan, Hafora, Damir, Stollan, Mejsan, Lady, Moonlight, Crazy Nick och m.fl

Gick på Naturbruksgymnasiet Nuntorp med inriktning Häst, en mycket bra skola som man har mycket att tacka för idag. Där tog jag även min Hästskötare Examen.

Efter skolan så har jag till stor del mest jobbat med häst, har jobbat hos Pär-Ola Nyström som tävlingsgroom/beridare och var under lång tid hos Björn Skogsberg som unghästutbildare/tävlingsgroom/beridare.

2010 är för mig ett underbart år, den 14 juli fick jag mig en underbar son, Adam <3 Han är min prins och jag skulle göra vad som helst för honom.

Just nu är jag Mammaledig men till hösten ska jag börja plugga på Biologiska Yrkeshögskolan i Skara till Ridlärare och en dag i veckan ska jag jobba som ridlärare på Essunga Ryttarförening.

I viss mån om tid så kan jag ta emot hästar/ponnyer för in- och tillridning, utbildning och tävling.


Webster M
2003
e: Celano (-Capitol I)
ue: Heartbreaker


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0